^Zpět nahoru

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Termín: 9. 7. – 13. 7. 2012

Příměstský tábor se uskutečnil ve druhém červencovém týdnu. Počasí nám přálo, až na lehký deštík v pondělí a ve čtvrtek, což nám umožnilo dodržet předem stanovený program bez větších změn. Kromě zábavního programu byla pro děti připravena výuka angličtiny. Jednalo se o základní slovíčka a fráze. Pro větší děti to bylo opakování, pro ty mladší, které se s angličtinou setkaly pouze v jazykovém kroužku, to byly nové poznatky a znalosti.

Pondělí patřilo, jak se dalo očekávat, seznamování a prvnímu oťukávání se. Po seznamovacích hrách si děti nazdobily bílá bavlněná trička pomocí fixů na textil. Motivy se velmi lišily. Někteří se na tričko zvěčnili sami, jiní zvolili seriálového hrdinu, někteří oblíbená zvířata, případně nechali pracovat svoji fantazii a skončili u abstraktních vzorů. Po obědě jsme se vydali do parku Javorka, odkud nás však lehký déšť vyhnal dříve, než jsme si přáli. V DDM jsme usedli k připraveným materiálům a začali si opakovat angličtinu.

Úterý patřilo dlouho očekávanému výletu do Pardubic. Nejprve jsme zavítali do jazykové školy AHEAD Language Agency, s.r.o., kde se děti zúčastnily výuky angličtiny zábavnou a hravou formou. Poté se někteří z nás vyšplhali na Zelenou bránu, někteří jim „fandili“ z pevné země. Pak jsme se vydali obhlédnout zámek, kde jsme si prohlédli pávy na zámeckém nádvoří a poté se v zámeckém parku naobědvali. Den jsme zakončili filmem Madagaskar 3 ve 3D verzi.

Ve středu dopoledne si někteří dozdobili svá trička, pár jedinců si zopakovalo základní pojmy z angličtiny a poté jsme se všichni vydali do parku Javorku na hru o poklad, která byla v angličtině. K obědu jsme si u DDM opekli buřty a následně se vypravili na bowling. Den jsme zakončili filmem Chipmankové, který jsme museli ještě v pátek dokoukat.

Čtvrtek jsme opět procestovali. Tentokrát jsme se vypravili do Moravské Třebové, kde jsme si prohlédli zámek a prošli zámecký okruh - Poklady Moravské Třebové. Před obědem jsme ještě zhlédli výstavu Egyptské princezny, která je umístěna v místním muzeu. Po obědě, který jsme si všichni vytáhli z baťůžků a snědli v parku u muzea, nás čekala sladká odměna v podobě zmrzliny. Někteří také navštívili místní infocentrum a poté nás už čekala cesta domů.

Pátek patřil focení. Děti se dozvěděly jak správně fotografovat a jak takové fotky potom v počítači upravit. K tomu si každý ještě vyzdobil svůj foto rámeček na společnou fotografii z tábora. Po obědě jsme dokoukali film Chipmankové a nakonec jsme si pochutnali na dortu. Děti si z tábora též odnesly DVD s fotografiemi a pamětní list, který jim bude připomínat účast na 1. ročníku příměstského tábora s angličtinou.

Monika Adamcová, hlavní vedoucí

Termíny:

• 30. 7. - 3. 8. 2012
  • 13. 8. - 17. 8. 2012
  • 20. 8. - 24. 8. 2012

Plni očekávání jsme se sešli v pondělí ráno v Domě dětí a mládeže Kamarád, jaké dobrodružství nám následující týden přinese. Hned v úvodu přišly na řadu seznamovací hry - to abychom se lépe poznali. Po rozdělení do oddílů jsme si popovídali o pověsti, která se pojí ke vzniku znaku města Česká Třebová. S tím souvisela i zajímavá stopovaná, která nás měla dovést k pečetidlu. K velké radosti všichni pečetidlo objevili… Poté jsme se vydali na Kozlov. Cestou nám řádně vyhládlo, a tak jsme s chutí uvítali možnost opečení buřtů. Den se chýlil ke konci a my se těšili, co nám přinese ten následující.

V úterý nás čekal výlet do Ramzové a Petříkova. V Petříkově jsme se svezli na bobové dráze a hurá zpět do Ramzové. Zde jsme využili čtyř sedačkovou lanovku, která nás vyvezla na Čerňavu. Krásnou procházkou jsme sešli do Ostružné, odkud jsme se vrátili vláčkem domů.

Středa se odehrávala v duchu cyklistiky. Před námi byla vyjížďka do Cakle u Ústí nad Orlicí. Cesta tam i zpět proběhla bez větších potíží. Na místě jsme si zahráli hry a využili možností tamního tábořiště. Příjemně unaveni jsme se již těšili na další den.

Na programu byl výlet za zvířátky do ZOO v Olomouci, který opravdu stál zato. V závěru prohlídky jsme si prošli malé lanové centrum "Lanáček" a poté pospíchali na vlak zpátky.

Poslední den byl laděn do vodních hrátek. V prvních dvou termínech nám počasí moc nepřálo. Místo venkovního koupání jsme strávili den v krytém bazénu v České Třebové, druhý turnus navštívil bazén v Zábřehu na Moravě. Nakonec se počasí přece jen umoudřilo, tak jsme mohli v posledním termínu navštívit aquapark v Moravské Třebové. Po vodním řádění jsme si vyhodnotili celý týden a rozloučili se s příslibem, že se třeba setkáme i příští rok na příměstském táboře Domu dětí a mládeže Kamarád.

FotogalerieFotogalerieFotogalerie

Termín: 6. – 10. 8. 2012

Na tento příměstský tábor bylo přihlášeno celkem 52 dětí. 17 dětí bylo z Březové nad Svitavou a okolí. Vzhledem k takovému velkému počtu jsme děti rozdělily na některé dny do dvou skupin.

V pondělí 6. 8. 2012 přijela skupinka 17 dětí z Březové nad Svitavou do České Třebové, aby se připojila k většímu zbytku dětí a při společném putování poznala alespoň část České Třebové. Děti se v družstvech vzájemně seznámily při hrách v parku Javorka. Jednotlivá družstva musela složit rozstříhaný obrázek Městského úřadu Česká Třebová, a podle rychlosti složení mohlo vyrazit, na vyznačenou cestu spojenou s úkoly, na Hory. Zde na nás čekal společný oběd (smažený kuřecí řízek s bramborem), další hry a soutěže. Kolem 15.00 hodiny jsme vyrazily zpět k DDM. Odkud se děti rozešly nebo rozjely do svých domovů a mohly se těšit na další společný den.

Úterý 7. 8. 2012 – tento den již byl rozdělen do skupin. Jedna skupinka dětí (17 dětí z Březové a okolí + 9 dětí z České Třebové), společně putovala vlakem do Brna. Zde navštívila Moravské zemské muzeum a Mincmistrovské sklepení. Děti si odvážely z Brna pamětní mince a plno nových informací o pravěku a historii.
Druhá skupinka dětí putovala vlakem RegioJet do Prahy-Libně. Zde je čekala návštěva Dinoparku v obchodním centru Harfa. Děti se mohly vrátit do historie, ale mohly se i vydovádět na pěkném hřišti. Velký zážitek měly z jízdy pěkným vlakem RegioJetu, kde dostaly zdarma pití a croissant, ale mohly si také něco objednat, což pro většinu bylo zcela něco nového.

Středa 8. 8. 2012 – skupinky se vzájemně vyměnily. Ta která byla předcházející den v Praze, putovala do Brna a druhá, která byla v Brně, zase odjela do Prahy.

Čtvrtek 9. 8. 2012 – skupinka dětí z Březové a okolí a početnější skupinka 35 dětí se společně setkala na nádraží ve Svitavách, kde se rozdělily do svých družstev. Jedna skupinka vyrazila na návštěvu k profesionálním hasičům Svitavy. Děti se seznámily s prací hasičů, jak se mají chovat při různých krizových situacích. Hasiči jim ukázali záchranářskou techniku. Děti si mohly zastříkat proudnicí, posadit se do hasičského auta, použit vysílačku. Děti byly návštěvou u hasičů nadšené.

Druhou skupinku čekala návštěva svitavského muzea. Nejdříve si prohlédly expozici starých praček, kde si také mohly vyzkoušet, jak praly jejich babičky a pak je čekala expozice Namibijského safari (vycpaná africká zvířata).

Kolem 12. hodiny se obě skupinky sešly v jídelně svitavského gymnázia na vydatném a chutném obědě (kuře s rýží, okurkový salát a sušenka).

Po obědě se skupinky vyměnily. Ta, která byla u hasičů, si šla prohlédnou expozice v muzeu a druhá, která byla v muzeu, se těšila k hasičům. V 16 hodin se děti rozjely vlaky do svých domovů.

Pátek 10. 8. 2012 – přijely děti z České Třebové do Březové nad Svitavou, aby i ony poznaly město svých kamarádů. Na děti čekala cesta na dobře ukrytou rozhlednu Járy Cimrmana a dovádění na novém lanovém parku. Společně si táborníci opekli párky a zadováděli na zahradě a hřišti Mateřského centra Kocourek. Byl to poslední den Putování za historií, tak nesměly chybět odměny a upomínkové předměty.

Ve 14 hodin si děti vzájemně řekly AHOJ a snad někdy příště se uvidíme.

Pavla Cupalová

Termín: 15. – 22. 7. 2012

Letošní pobytový letní tábor proběhl v termínu 15. – 22. 7. 2012, již druhým rokem v Kunčicích u Starého města pod Sněžníkem. Tento tábor se těšil velkému zájmu a zúčastnilo se jej téměř 60 dětí. Chata Junior, kde byli táborníci ubytováni, se nachází v krásné, horské přírodě pod Kunčickou horou.

Celým táborovým týdnem nás provázela víla Evelína, která dětem v táboře zanechávala tajné zprávy se zadáním různých úkolů, které děti s nadšením plnily. První táborový den proběhlo, ihned po seznamovacích hrách, důležité pasování dětí na táborníky. Pasovaní táborníci museli složit slib, že budou dodržovat táborový řád a zodpovědně plnit zadané úkoly. Tento slib potom všichni statečně stvrdili svým podpisem při noční hře.

Následující dny si děti užívaly spoustu zábavy a legrace při různých hrách. Bohužel nám počasí moc nepřálo, ale mi jsme se tím v žádném případě nenechali odradit. Stavěli jsme hrad pro vílu Evelínu, vyráběli dárečky, šaty z odpadového materiálu, zvířátka z ponožek a také batikovali trička. V druhé polovině týdne se počasí umoudřilo a my jsme mohli více času trávit venku v krásné přírodě. Učili jsme se rozdělávat oheň, vařili jsme polévku v přírodě a také pekli chléb. Koupání v bazénu jsme se sice nedočkali, ale vody jsme si užili na vodní skluzavce. Byla to obrovská zábava. Nemohla také chybět diskotéka, táborák a jarmark, kde si děti za získané body mohly koupit krásné dárečky. Na programu byl i celodenní výlet do Velkých Losin, kde jsme navštívili Muzeum papíru. Zábavy bylo spoustu, týden však utekl jako voda a my se museli rozloučit. Vzpomínky na tábor nám však nikdo nevezme a doufáme, že se setkáme na dalších táborech a akcích DDM Kamarád.

Fotogalerie

V rámci národního projektu Klíče pro život v průřezovém tématu Zdravé klima jsme připravili projekt pro děti z Dětského domova z Horní Čermné a děti z České Třebové s názvem Jarní příměstské prázdniny.

Jednalo se o jarní příměstský tábor a děti tak měly možnost užít si týden volna plný her, zábavy, soutěží, výletů a dalších zajímavých aktivit. V pondělí si děti změřily své síly při napínavém turnaji v bowlingu. V odpoledních hodinách měly možnost upustit uzdu své fantazii při stavění s magnetickou stavebnicí Geomag. Stavby to byly velice zajímavé, vyhlásili jsme soutěž o nejoriginálnější a nejvyšší dílo.

V úterý jsme navštívili Aquapark v Olomouci. Děti si užívaly vodních radovánek v bazénu a na spoustě vodních atrakcí. Středeční dopoledne jsme pojali sportovně a šli jsme si zabruslit na zimní stadion v České Třebové. Odpoledne nás navštívil pan Staněk z ranče Oklahoma, který si připravil zajímavou přednášku o způsobu života severoamerických indiánů.

Na dobrodružnou cestu kolem světa jsme se vydali ve čtvrtek při návštěvě zábavního parku Bongo v Brně. Nachází se zde spousta atrakcí, přičemž každá z nich představuje jiný světadíl. Po celém „náročném“ týdnu jsme potřebovali trochu odpočinku, vydali jsme se tedy do Pardubic do Multikina CineStar. Shlédli jsme film Happy Feet 2 ve 3D verzi. Všichni jsme byli nadšení, film se nám moc líbil.