^Zpět nahoru

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

17. – 21. 8. 2015

Blíží se konec prázdnin, ale v Domě dětí a mládeže Kamarád, Česká Třebová je stále živo. V pondělí 17. 8. se v osm ráno sešla parta 36 dětí, které si přišly užít příměstského tábora Hrátky se zvířátky. Po krátkém seznámení jsme se rozdělili do skupin a zahráli si seznamovací hry, pantomimu na zvířátka. V dalších klubovnách jsme vyráběli lžičky z fimo hmoty a bottony, které jsme celý tábor nosili na batůžcích. Po výborném obědě, který byl v Národním domě v České Třebové, jsme se kvůli počasí museli vrátit na „domeček“. Společně jsme si zahráli hru kufr a vyrobili cvakací zvířátka. Den nám velmi rychle utekl a my se rozešli se svými rodiči domů.

Druhý den nás čekala cesta do Pardubic. Počasí nám od rána nepřálo, ale my se nenechali odradit. Navštívili jsme muzeum, kde jsme si prohlédli expozici o trampinku s výkladem, a další dvě expozice byly na téma hračky v 19. století a Příroda. Na zpáteční cestě nás čekala zastávka v restauraci MC Donald. Po dobré svačince jsme zamířili na vláček zpátky do České Třebové.

Ve středu nám stále pršelo, ale my jsme si z počasí nic nedělali. Čekal nás výlet do Dinoparku ve Vyškově. Velkým zážitkem byla cesta vláčkem ze ZOO parku, který nás přepravoval k Dinosaurům. Celou cestu pršelo, a protože je vláček otevřený, měli jsme to i s pořádnou sprchou. Dinosauři se nám moc líbili. Některé skupinky si poslechli přednášku o sluneční soustavě v místní hvězdárně. Nakonec jsme si nechali ZOO park a zvířátka v něm. Po náročném dni jsme se kolem šesté hodiny vrátili vlakem do České Třebové.

Čtvrtý den byl ve znamení Keltů. Vydali jsme se pěšky do pravěké osady Křivolík. Celou osadu jsme si prohlédli a poté si děti po skupinkách vyzkoušely výrobu náramku, střelbu z luku, výrobu mince a bojové umění. Na závěr prohlídky musely děti zodpovědět po oddílech otázky, které vycházely z informací při prohlídce. A protože na čerstvém vzduchu pořádně vyhládne, vydali jsme se do Restaurace Na Horách na dobrý oběd. Po krátkém odpočinku jsme odehráli hru Obrázková abeceda, nakoupili nanuky a sladkosti a pomalu se vydali zpět k Domu dětí.

Poslední den nás přivítalo sluníčko a krásné počasí. Na programu byl hřebčín Karlen v Dlouhé Třebové. Tam jsme dojeli autobusem a kousíček došli pěšky. Poslechli jsme si krátké povídání o koníčcích a po skupinkách vyzkoušeli jízdu na koních, na koňském povozu a dozvěděli jsme se, co všechno koníčci dostávají k jídlu. Oběd jsme si připravili sami, a to v podobě opečených buřtů. Po obědě jsme se rozloučili s paní majitelkou a vydali se směrem k České Třebové. Po cestě jsme udělali krátkou zastávku, kde si děti vyrobily pouzdra na mobil. V České Třebové „Na Špici“ závěrečné vyhodnocení a rozloučení s příslibem, že se uvidíme za rok nebo na jiné akci s Domem dětí.