^Zpět nahoru

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Je pondělí 8. 8. 2016 a 40 nedočkavých dětí se schází v kulturním domě na druhém příměstském táboře, který se v letošním roce v Březové nad Svitavou koná. Nejdříve se rozdělíme do čtyř barevných družstev, červené, modré, zelené a žluté. Každé dítě i vedoucí dostanou kšiltovku v barvě svého týmu, kterou si následně nějak pomaluje, popíše, zkrátka tak, aby si ji další dny poznali. Potom si vyrobíme butony, které si také nějak vyzdobíme, popíšeme, tak abychom měli památku na příměstský tábor. Po výrobě a seznamovacích hrách se protáhneme v rytmu aerobiku a orientálních tanců. Dopoledne rychle uteklo, nám začíná kručet v břiše, a proto se vydáváme na školy na oběd. Copak nám to dnes paní kuchařky připravily? Naplníme si bříška kuřecím řízkem s bramborem a pokračujeme v dnešním programu. Jedna skupinka odchází do lesa na lanový park a stavět domečky, druhá skupinka si zasoutěží na atletickém hřišti. Zhruba po 1,5 hodině se vystřídáme. Dnes nás trápí vysoké teploty, proto rychle do stínu k ovečkám, kde soutěžíme a hrajeme si. A již se přiblížil konec dnešního dne. Odcházíme domů a těšíme se další dny.

V úterý 9. 8. 2016 se scházíme v 7.30 hodin na nádraží Březová nad Svitavou a odjíždíme vlakem směr Nové Město nad Metují. Zde nás čeká prohlídka zámku, ale ne komnat, projdeme se od půdy ke sklepu. Na půdě máme možnost zanechat na nás památku, a to malou dřevěnou destičku s našimi jmény. Během prohlídky zavítáme i do kuchyně a na závěr nás čeká tajemné sklepení. Zde se možná potkáme se zlou zámeckou paní, která se někdy ve sklepení zjevuje. Tajemné, ale zábavné. Na závěr naší procházky nás čeká výstup na věž zámku Máselnice a procházka po zámeckém parku. Nesmíme zapomenout prohlédnout si náměstí, a proto dostanou děti rozchod, aby si mohly koupit něco na zub nebo na památku. Komu se nechce nakupovat, tráví volný čas na nedalekém dětském hřišti, kde se také na závěr našeho putování po Novém Městě scházíme, ale hlavně se zde schováváme před krátkým deštěm. A je čas, abychom se vydali na cestu k nádraží. Vlakem odjíždíme zpět domů.

A je tu středa 10. 8. 2016 a stejně jako předešlý den se scházíme na nádraží Březová nad Svitavou, odkud odjíždíme vlakem do Svitav. Zatím neprší, tak se vydáváme k hřišti u stadionu, kde si děti chvíli pohrají a již vyrážíme za cílem dnešního dne, procházkou po naučné stezce Vodárenským lesem. Rozdělíme se do dvou skupin a každá v jiném směru vycházíme plnit úkoly a poznávat Vodárenský les. Jaké stromy zde rostou, kteří živočichové zde žijí, která ptačí budka patří kterému ptáku? Zkusíme si přírodní telefon, sledujeme, v jaké výšce stromu žijí ti a ti živočichové. Zkrátka sledujeme přírodu kolem nás. Z Vodárenského lesa odcházíme na nové lanové centrum a zde trávíme zbytek času, než musíme odejít na vlak. Středa je za námi.

Ve čtvrtek 11. 8. 2016 se scházíme na náměstí Březová nad Svitavou, kde nastupujeme do přistaveného autobusu, který nás odveze na Dolní Moravu. A co budeme dělat zde? Nejdříve vyjedeme čtyř sedačkovou lanovkou ke Stezce v oblacích. Po dřevěných chodnících, vystoupáme až na její vrchol. Počasí nám zatím přeje, i když fouká a je zima, výhled je pěkný. Odvážné děti sjíždí dolů ze Stezky 100 metrovým tobogánem, my ostatní jdeme pěšky dolů. Nesmíme si zapomenout zakoupit suvenýry, občerstvit se a již odcházíme na lanovku, která nás odveze zpět dolů. Domů, ale ještě neodjíždíme, jdeme si zaskotačit do Mamutíkova vodního parku a Lesního zážitkového parku. Čas rychle utíká a nám nezbývá nic jiného než se sejít, vyfotit s Mamutem a odejít k autobusu, který nás odveze zpět domů.

A je tu poslední den našeho superprázdninového tábora. V pátek 12. 8. 2016 odjíždíme vlakem do Muzea ve Svitavách. Zde si spolu s panem řezbářem vyrobíme něco na památku, postavíme si ze dřeva na modelu města Svitav některé historické budovy a zahrajeme historické pexeso. Zájemci si mají možnost ještě prohlédnout výstavu vláčků, která v Svitavském muzeum probíhá. A již musíme odejít na vlak, který nás doveze zpět do Březové nad Svitavou. Odcházíme na hřiště TJ Sokol, kde nás čekají odměny, za zdárně zvládnutý týden. A musíme se rozloučit, je tu totiž konec.

Bylo to super, tak příští rok AHOJ!

Vedoucí PT: Pavla Cupalová, Kateřina Macháňová, Lenka Švancarová, Jana Bártová a skvělý pomocník Eliška Macháňová